ΤΟ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ

<

Σάββατο 5 Μαρτίου 2016

Σημαντική διάκριση για το ποίημα της Αγγελικής Τσιμπούκα



Σημαντική διάκριση για το ποίημα της Αγγελικής Τσιμπούκα Η ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΤΟΝ 2o ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΚΥΠΡΟΣ: 1974-2015»

Η Αγγελική Τσιμπούκα, μαθήτρια του 1ου Γυμνασίου, κέρδισε το τρίτο φιλολογικό βραβείο στην κατηγορία ποίηση Γυμνασίου, με το ποίημά της «Πάντα θα περιμένω πίσω από την πόρτα». Στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό «Κύπρος: 1974-2015 Δεν ξεχνώ, διεκδικώ, δημιουργώ…» έλαβαν μέρος 15.000 περίπου μαθητές από την Κύπρο, την Ελλάδα και την Ομογένεια από 400 σχολικές μονάδες με περισσότερες από 1.400 μαθητικές δημιουργίες.



Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκου Αναστασιάδη και υλοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου.
Ο διαγωνισμός αυτός εντάσσεται στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος «Κύπρος: 1974-2015 Δεν ξεχνώ, διεκδικώ, δημιουργώ…» που υλοποιήθηκε στο 1Ο Γυμνάσιο την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2015 σ’ όλα τα τμήματα της Τρίτης Γυμνασίου από τις φιλολόγους Χριστοθέα Γαβριήλ και Ιωάννα Ορφανουδάκη. Πρωταρχικός στόχος του προγράμματος ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές το Κυπριακό πρόβλημα, να προβληματίζονται και να μπορούν να τοποθετούνται κριτικά και γόνιμα ως προς αυτό. Mε την ολοκλήρωση του προγράμματος, 27 μαθήτριες δήλωσαν συμμετοχή στον διαγωνισμό και εκφράστηκαν δημιουργικά με ποιήματα, ζωγραφιές, αφίσες, μυθιστόρημα και πολυμεσικές παρουσιάσεις, έχοντας ως έμπνευση το Κυπριακό πρόβλημα, την κυπριακή ιστορία και τον κυπριακό πολιτισμό. Ως επιβράβευση για τις πολύ αξιόλογες εργασίες των συμμετεχόντων έχει προγραμματιστεί από το σχολείο εκπαιδευτική πενθήμερη εκδρομή στην Κύπρο.

Ένα μεγάλο μπράβο, λοιπόν, σ’όλες τις μαθήτριές.
Ιδιαίτερα, όμως, στην Αγγελική ∙ όχι μόνο για την τωρινή της διάκριση και την επικείμενη βράβευσή της, αλλά και για τη δημιουργική της εμπλοκή όλα αυτά τα χρόνια σε μια σειρά από εκπαιδευτικές δράσεις και πολιτιστικά προγράμματα του σχολείου (θεατρική ομάδα, όμιλος ρητορικής, περιοδικό, Actionaid, Unicef).

Η εκδήλωση βράβευσης θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα (Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κεντρική αίθουσα) την Παρασκευή 15 Απριλίου 2016 (ώρα 12.00).

ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ
Πάντα θα περιμένω πίσω από την πόρτα
Κλείνω τα μάτια και θυμάμαι.
Μια αυλή από αναμνήσεις.
Μια σκεπή από όνειρα.
Τι ζητάω εγώ;
Τι ζητούν αυτά;
Το ίδιο ζητάμε.
Μια κούκλα ξεχασμένη στο παλιό μου το σπίτι.
Μια φωτογραφία ξεχασμένη στο ράφι, κι η ζωή μου.
Ανοίξτε μου!
Ξέχασα πίσω την ζωή μου!
Δεν μας αφήνουν να περάσουμε.
Δεν μας αφήνουν να ζήσουμε.
Μια κραυγή εμείς.
Έναν ψίθυρο ο κόσμος.
Θέλω πίσω όσα είναι δικά μου.
Δεν είναι πολλά αυτά που ζητάω.
Μέσα σε όλο τον κόσμο, ζητάω τον τόπο μου.
Την πόλη μου, το χωριό μου, την αυλή μου.
Ζητάω τις αναμνήσεις μου.
Δεν είναι πολλά.
Πολλά είναι όσα έχασα.
Πολλά είναι όσα μου πήραν.
Γιατί μου τα πήραν;
Γιατί να μην μπορώ να γυρίσω στο σπίτι μου;
Γιατί να χαθούν όλα όσα είχα;
Πονάω.
Πονάω για την πατρίδα μου.
Πονάω γιατί η επιστροφή φαντάζει τόσο μακρινή.
Και η πατρίδα μου πονάει για μένα.
Όμως είμαι ακόμα εδώ, και περιμένω.
Πάντα θα περιμένω πίσω από την πόρτα.
Για να πάρω πίσω την ψυχή μου.

πηγη:www.goodnet.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Oσα δημοσιεύματα δεν έχουν την υπογραφή μας αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και όχι την δική μας.Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις,, ή απειλές.

ΜΕ ΖΩΝΤΑΝΗ ΤΗ ΜΝΗΜΗ

Η γνώση του ιστορικού παρελθόντος είναι απαραίτητη για την εθνική αυτογνωσία ενός λαού. Το blog μας με τρόπο απλό χωρίς να διαστρεβλώνει την ιστορική αλήθεια, φωτίζει με αναδρομές στα γεγονότα σελίδες ιστορίας του μαρτυρικού Λαού της Κύπρου και των Ελλαδιτών και Κυπρίων νεκρών και αγνοουμένων Ηρώων.