<

Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2012

Κ/Δ ΜΑΝΩΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α! ΜΟΙΡΑ ΚΑΤΑΔΡΟΜΩΝ

       Ελεύθερος σκοπευτής




Ο Καταδρομεας Μανωλάς γεώργιος συμμετείχε  στην Επιχείρηση Νίκη,  Η Α! ΜΟΙΡΑ ΚΑΤΑΔΡΟΜΩΝ μαζί με μία διμοιρία της Γ! Μ.Α.Κ  από το Μαλεμε Χανίων με αεροσκάφη τύπου NOR-ATLAS της πολεμικής αεροπορίας την 21η προς  22α Ιουλίου του 1974 με προορισμό την Κύπρο.
Η επιχείρηση αυτή είχε ονομαστεί "ΝΙΚΗ" και χαρακτηρίστηκε, τόσο από τον ελληνικό όσο και από τον ξένο τύπο, ως επιχείρηση αυτοκτονίας. Στη διάρκεια της επιχείρησης βλήθηκαν όλα τα αεροσκάφη, από φίλια και εχθρικά πυρά και καταρρίφθηκε ένα, με συνέπεια να βρουν φρικτό θάνατο όλοι οι επιβαίνοντες σ' αυτό. Είκοσι επτά Καταδρομείς και τέσσερις αξιωματικοί της πολεμικής αεροπορίας καθώς και δύο Καταδρομείς από άλλο αεροσκάφος, έχασαν την ζωή τους την αποφράδα εκείνη νύχτα.



Τα ξημερώματα της 23ης Ιουλίου τους ανατέθηκε η κάλυψη του αεροδρομίου της Λευκωσίας.

Εκεί έλαβε μέρος στη Μάχη με τον 42ο Λόχο . Τα πυρά κυρίως του 42 λόχου ήταν θεριστικά καταφέρνοντας να φέρουν τους Τούρκους σε δύσκολη θέση . Στο αεροδρόμιο μεταφέρθηκαν με πολιτικά λεωφορεία για λόγους παραπλάνησης ενώ δόθηκε και η εντολή στους στρατιώτες να πέσουν κάτω από τα καθίσματα για να μην τους αντιληφθούν οι περίπολοι του ΟΗΕ. Στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου υπήρχαν εκτός από την Α’ Μοίρα, ένας λόχος της ΕΛΔΥΚ και 8 αναγνωριστικά τεθωρακισμένα Marmon Herrington. Οι καταδρομείς οχυρώθηκαν στην ταράτσα του κεντρικού κτηρίου και γύρω από αυτό.

Η αναμενόμενη επίθεση του τουρκικού τάγματος ήρθε λίγο μετά. Το σκηνικό μια επανάληψη της προηγούμενης επίθεσης με τα ελληνικά πολυβόλα να κάνουν θραύση, ενώ από την μεριά του 43 λόχου έκαναν την εμφάνισή τους τα αναγνωριστικά της Εθνική Φρουράς Marmon Herrington σπέρνοντας τον θάνατο στους Τούρκους πεζικάριους.  Η υποχώρηση άτακτη αυτή τη φορά των Τούρκων γλίτωσε κάποιους από τα φονικά πυρά των Ελλήνων υπερασπιστών.

Οι επιθέσεις συνεχίστηκαν χωρίς να καταφέρουν να κλονίσουν τις θέσεις των υπερασπιστών του αεροδρομίου.Αυτό που δεν κατάφεραν οι Τούρκοι όμως κατάφεραν οι εμπνευσμένες ηγεσίες των Ελλήνων,οι οποίες αποφάσισαν στις 24 Ιουλίου να δώσουν το αεροδρόμιο στην φύλαξη των Ηνωμένων Εθνών, στερώντας έτσι τη δυνατότητα ταχείας μεταφοράς ελληνικών ενισχύσεων στο νησί. Οι απώλειες της Α’ Μοίρας Καταδρομών κατά την μάχη του αεροδρομίου ήταν μόνο ένας σοβαρός τραυματισμός στο δεξί βραχίονα του καταδρομέα Ανδρουλάκη.





Κατά τη δεύτερη φάση της εισβολής η Α’ Μοίρα πολέμησε ως 35 Μοίρα Καταδρομών, σύμφωνα με το κυπριακό σύστημα αρίθμησης. Αποστολή της 35 ήταν η άμυνα στην περιοχή ανατολικώς της Λευκωσίας και η προστασία του αυτοκινητόδρομου που ένωνε την Λευκωσία με την Λεμεσό. Οι δυνάμεις της ΕΛΔΥΚ, των μοιρών καταδρομών, των ελάχιστων τεθωρακισμένων και του τάγματος 336 το οποίο αντιστάθηκε στον Άγιο Παύλο, ήταν αυτές που διακρίθηκαν περισσότερο στην φάση αυτή της εισβολής όταν οι περισσότερες μονάδες της Εθνικής Φρουράς είχαν μηδαμινή απόδοση ή αυτοδιαλύονταν.. Χαρακτηριστικό των σκληρών μαχών και του ηρωισμού των καταδρομέων της 35 Μοίρας Καταδρομών


Ο  ΚΑΤΑΔΡΟΜΑΕΣ ΜΑΝΩΛΑΣ μετά την εκεχειρία ήταν απο τούς προτεργάτες στο στήσιμο του στρατοπέδου της 35ης Μ.Κ Εως σήμερα δέν έχει ανοίξει την ψύχη του και να μάς μεταφέρει τον δικό του ψυχισμό, εκείνης της δύσκολης εποχής. Ισως  φυλάει την ΙστορΊα του γιά τόν Εγγονό.....









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Oσα δημοσιεύματα δεν έχουν την υπογραφή μας αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και όχι την δική μας.Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις,, ή απειλές.

ΜΕ ΖΩΝΤΑΝΗ ΤΗ ΜΝΗΜΗ

Η γνώση του ιστορικού παρελθόντος είναι απαραίτητη για την εθνική αυτογνωσία ενός λαού. Το blog μας με τρόπο απλό χωρίς να διαστρεβλώνει την ιστορική αλήθεια, φωτίζει με αναδρομές στα γεγονότα σελίδες ιστορίας του μαρτυρικού Λαού της Κύπρου και των Ελλαδιτών και Κυπρίων νεκρών και αγνοουμένων Ηρώων.